Bon dia pares i mares!
Hui us parlaré sobre un dels objectius que tractaré de inculcar en els vostres fills al llarg d'aquest curs 2010/2011: la sostenibilitat.
PER QUÈ?
L’educació per a la sostenibilitat és un àmbit educatiu ineludible per a l’escola del segle XXI. Tenim el repte de contribuir a l’educació dels valors i de les actituds de la sostenibilitat que és necessari que tinguin les futures generacions cap al nostre planeta.
Com que l’educació per a viure en un món sostenible es necessària, a la meua classe fomentaré la participació, la corresponsabilitat i la coherència educativa dels vostres fills, espere que amb la vostra ajuda en casa i, per suposat, de la meua en classe.
OBJECTIUS:
- Disminuir el consum del paper, dels envasos i dels embolcalls.
- Comprendre la problemàtica relativa a la fabricació i a l’ús d’aquests materials.
- Fomentar la recollida selectiva.
- Reutilitzar el paper i els envasos.
COM ACONSEGUIREM AQUESTS OBJECTIUS?
Aquests objectius els conseguirem en dues àmbits:
1. A CLASSE:
Primerament, a classe, utilitzarem paper reciclat, farem les fotocòpies per les dues cares i veurem audiovisuals formatius.
Per altra banda, us aconselle i anime a vosaltres els pares a reduir els embolcalls dels berenars dels xiquets, especialment el paper d’alumini. També us recomane reduir-lo a la cuina i adquirir una vaixella reutilitzable ,
Al col·legi farem una recollida selectiva:
-Col·locarem contenidors diferenciats (segons els colors establits) als llocs pertinents:
· A les aules, posarem un contenidor de paper per a reciclar i un recipient per a paper per a reutilitzar.
· Al pati, col·locarem dos contenidors grocs i un contenidor marró.
Respecte al tema de reutilitzar, farem un taller de reciclatge de paper, i en desembre un taller de decoració de Nadal amb material reutilitzat.
2. A L'AIRE LLIURE:
Treballarem l’educació medi ambiental d’acord amb les premisses següents:
a) Implicació dels vostres fills i de jo mateixa.
b) Formació de criteri propi a partir d’una informació adequada i d’una reflexió crítica.
c) Excursions a llocs a l' aire lliure (el lloc d'aquestes excursions el votareu vosaltres a través de l' enquesta que he posat al bloc) per tal de conscienciar-los i posar a la pràctica la teoria (amb el vostre consentiment, ja que us donaré un full amb tota la informació d'aquesta activitat perquè el firmeu).
Amb tot el que us he explicat anteriorment el que tractaré serà fomentar una actitud
solidària i responsable i una sensibilitat amb el medi ambient.
Ací us deixe una pàgina que ha trobat interessant respecte al tema de la sostenibilitat:




