Visites al Bloc:

dissabte, 27 de novembre del 2010

Les 3R: reduir, reciclar y reutilitzar.





Bon dia pares i mares!

Hui us parlaré sobre un dels objectius que tractaré de inculcar en els vostres fills al llarg d'aquest curs 2010/2011: la sostenibilitat.


PER QUÈ?

L’educació per a la sostenibilitat és un àmbit educatiu ineludible per a l’escola del segle XXI. Tenim el repte de contribuir a l’educació dels valors i de les actituds de la sostenibilitat que és necessari que tinguin les futures generacions cap al nostre planeta.

Com que l’educació per a viure en un món sostenible es necessària, a la meua classe fomentaré la participació, la corresponsabilitat i la coherència educativa dels vostres fills, espere que amb la vostra ajuda en casa i, per suposat, de la meua en classe.



OBJECTIUS:

  1. Disminuir el consum del paper, dels envasos i dels embolcalls.
  2. Comprendre la problemàtica relativa a la fabricació i a l’ús d’aquests materials.
  3. Fomentar la recollida selectiva.
  4. Reutilitzar el paper i els envasos.





    COM ACONSEGUIREM AQUESTS OBJECTIUS?


    Aquests objectius els conseguirem en dues àmbits:


1. A CLASSE:

Primerament, a classe, utilitzarem paper reciclat, farem les fotocòpies per les dues cares i veurem audiovisuals formatius.




Per altra banda, us aconselle i anime a vosaltres els pares a reduir els embolcalls dels berenars dels xiquets, especialment el paper d’alumini. També us recomane reduir-lo a la cuina i adquirir una vaixella reutilitzable ,




Al col·legi farem una recollida selectiva:




-Col·locarem contenidors diferenciats (segons els colors establits) als llocs pertinents:




· A les aules, posarem un contenidor de paper per a reciclar i un recipient per a paper per a reutilitzar.
· Al pati, col·locarem dos contenidors grocs i un contenidor marró.






Respecte al tema de reutilitzar, farem un taller de reciclatge de paper, i en desembre un taller de decoració de Nadal amb material reutilitzat.








2. A L'AIRE LLIURE:


Treballarem l’educació medi ambiental d’acord amb les premisses següents:

a) Implicació dels vostres fills i de jo mateixa.
b) Formació de criteri propi a partir d’una informació adequada i d’una reflexió crítica.
c) Excursions a llocs a l' aire lliure (el lloc d'aquestes excursions el votareu vosaltres a través de l' enquesta que he posat al bloc) per tal de conscienciar-los i posar a la pràctica la teoria (amb el vostre consentiment, ja que us donaré un full amb tota la informació d'aquesta activitat perquè el firmeu).




Amb tot el que us he explicat anteriorment el que tractaré serà fomentar una actitud
solidària i responsable i una sensibilitat amb el medi ambient.


Ací us deixe una pàgina que ha trobat interessant respecte al tema de la sostenibilitat:


dimecres, 24 de novembre del 2010

Motivació de la lectura en els xiquets






Bon dia pares i mares!






Avui us parlaré sobre la importància de la lectura dels vostres fills.

Com sabem la lectura és un hàbit enriquidor en totes les societats i a qualsevol edat. A través de la lectura, no solament ampliem vocabulari, sinó que a mes adquirim coneixements que ens seran de gran utilitat al llarg de la nostra vida. 


Igualment és un gran al·licient a l'hora de descobrir nous idiomes, ja que podem trobar llibres en anglès, llibres en català i llibres en castellà.

Lamentablement, aquest hàbit cada dia és menys comú a nivell mundial, i per açò a les vostres mans està la missió d'inculcar-ho als vostres fills des de petits, perquè d'aquesta manera entre tots aconseguirem que el futur serà diferent.


Existeixen molts errors que cometen els pares i que provoquen un rebuig de part del nen cap a la lectura. Un exemple d'açò seria el interrompre al teu fill constantment quan llegeix per fer-li algun tipus de correcció, o simplement obligar-los a llegir.






La lectura no solament beneficia als vostres fills, sinó que també repercuteix favorablement en l' àmbit familiar, ja que quan els pares, fills i germans lliguen a casa amb els vostres fills, esteu reforçant uns llaços afectius molt especials.

Finalment, és molt important recordar que els llibres han d'estar presents en la vida quotidiana dels vostres fills, de la mateixa manera que ho estan els seus jocs.


Ací us deixe un vídeo on una mestra esta fomentant la lectura als seus alumnes:

Forma física dels xiquets





Més de la meitat dels nens i joves de l´Estat en edat escolar són "inactius" i un de cada tres té sobrepès o pateix obesitat, una tendència que va anant en augment.

Mantenir uns hàbits saludables en quant a dieta, activitat i condició física des d'edats primerenques contribueix a reduir significativament el risc de patir malalties cròniques com obesitat, diabetis o patologies cardiovasculars.

S' han realitzat investigacions, realitzades entre nens de 10 a 14 anys, que revelen que estan inactius més del 80% del seu temps lliure, percentatge lleugerament inferior en el cas dels escolars de primària i en nens i joves de sexe masculí, i superior en alumnes de secundària i de sexe femení.

Igualment destaca el baix nivell d'activitat física que realitzen en els esplais i classes d'Educació Física. La taxa d'inactivitat en els esplais és d' un 30% del temps setmanal per als escolars de primària.









A l'hora de practicar activitats esportives, a primària la dedicació setmanal és de 3 hores dedicades.

Els estudis proven que les activitats esportives realitzades són les responsables del 7% de la despesa calòrica setmanal.

Entre les propostes plantegades per invertir la major part d'aquestes xifres es troba el foment d'activitats físiques durant les pauses escolars, la dosificació de les noves tecnologies, augmentar la càrrega lectiva en Educació Física i replantejar el seu disseny curricular, així com dotar les ciutats d'infraestructures segures per a la pràctica de transport actiu.




Ací us deixe una noticia que he considerat interessant respecte a els beneficis de l' esport per als vostres fills:

http://www.wikinoticia.com/cat/societat-i-tu/psicologia/112389-nens-que-fan-exercici-desenvolupen-mes-el-seu-cervell

dilluns, 22 de novembre del 2010

Una alimentació sana





Bon dia pares i mares!




Hui us parlare sobre l'alimentació dels xiquets i us donaré algunes recomanacions.

No hem de descuidar l'alimentació dels més petits de la casa.


L'esmorzar és l'àpat més important del dia i els nens han de disposar de llet, cereals, sucs o peces de fruita.
El consum de fruita és molt important, ja que aporta vitamines i minerals i ajuda a la hidratació.


Hem d'evitar els fregits i intentar que els greixos no sobrepassin el 30% del consum diari d'un nen. 


Els hidrats de carboni han de ser la base del 50% del consum.










A més, no hem de descuidar els horaris de menjar dels petits. Els àpats amb presses no són bons per als nens  al afavorir els problemes intestinals i perjudicar la digestió.




Vos enllaçe una pàgina sobre els problemes que poden derivar-se d'una mala alimentació i de la importància dels pares per evitar aquests problemes: La mala educació alimentària.


Y ací us deixe un vídeo molt instructiu sobre els aliments per als vostres fills:
http://www.youtube.com/watch?v=7O2miEku_gM&feature=related