Visites al Bloc:

dimecres, 24 de novembre del 2010

Forma física dels xiquets





Més de la meitat dels nens i joves de l´Estat en edat escolar són "inactius" i un de cada tres té sobrepès o pateix obesitat, una tendència que va anant en augment.

Mantenir uns hàbits saludables en quant a dieta, activitat i condició física des d'edats primerenques contribueix a reduir significativament el risc de patir malalties cròniques com obesitat, diabetis o patologies cardiovasculars.

S' han realitzat investigacions, realitzades entre nens de 10 a 14 anys, que revelen que estan inactius més del 80% del seu temps lliure, percentatge lleugerament inferior en el cas dels escolars de primària i en nens i joves de sexe masculí, i superior en alumnes de secundària i de sexe femení.

Igualment destaca el baix nivell d'activitat física que realitzen en els esplais i classes d'Educació Física. La taxa d'inactivitat en els esplais és d' un 30% del temps setmanal per als escolars de primària.









A l'hora de practicar activitats esportives, a primària la dedicació setmanal és de 3 hores dedicades.

Els estudis proven que les activitats esportives realitzades són les responsables del 7% de la despesa calòrica setmanal.

Entre les propostes plantegades per invertir la major part d'aquestes xifres es troba el foment d'activitats físiques durant les pauses escolars, la dosificació de les noves tecnologies, augmentar la càrrega lectiva en Educació Física i replantejar el seu disseny curricular, així com dotar les ciutats d'infraestructures segures per a la pràctica de transport actiu.




Ací us deixe una noticia que he considerat interessant respecte a els beneficis de l' esport per als vostres fills:

http://www.wikinoticia.com/cat/societat-i-tu/psicologia/112389-nens-que-fan-exercici-desenvolupen-mes-el-seu-cervell

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada